האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והאקדמיה הצ'כית למדעים חתמו על מזכר הבנות
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והאקדמיה הצ'כית למדעים חתמו על מזכר הבנות

פרטי ההסכם ייקבעו בשיחות שיתקיימו בעתיד הקרוב, אולם כבר הוסכם כי בין השאר יתקיימו סדנאות דו-לאומיות בתחומים אקדמיים שונים.
25/06/2017
נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פרופ' נילי כהן ונשיאת האקדמיה הצ'כית למדעים פרופ' אווה זאזימלובה (Eva Zažímalová) חתמו בסוף השבוע האחרון (23 ביוני 2017) על מזכר הבנות בנוגע לשיתוף פעולה מדעי. ההסכם נחתם בטקס שנערך בפראג. פרטי ההסכם ייקבעו בשיחות שיהיו בעתיד הקרוב, אולם כבר הוחלט על קיום סדנאות דו-לאומיות בתחומים אקדמיים שונים. התחומים המרכזיים צפויים להיות כימיה, ביוכימיה וספרות. בין השאר, מסרה פרופ' כהן, ייתכן קיום כינוס מיוחד על הסופר היהודי-צ'כי פרנץ קפקא.
 
פרופ' כהן הסבירה כי בניגוד לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, שמרכזת את טובי אנשי המדע בישראל ממוסדות אקדמיים שונים, מקבילתה הצ'כית מנהלת את מוסדות המחקר האקדמיים עצמם. עם זאת, לדברי הנשיאה, בשתי האקדמיות חברים למעשה המדענים והחוקרים המובילים במדינותיהם. ההסכם שנחתם מחליף ומעדכן מזכר הבנות קודם שנחתם בין שתי האקדמיות ב-1993.
 
שגריר ישראל בפראג מר דניאל מרון, שהשתתף בטקס החתימה, אמר כי מזכר ההבנות הוא חלק מהמאמצים לחזק את שיתוף הפעולה המדעי בין שתי המדינות. שר המדע, הטכנולוגיה והחלל מר אופיר אקוניס נפגש בעניין זה ביום שני (26 ביוני 2017) עם שר המדע הצ'כי, פאוול בלובראדק.
 

מימין: נשיאת האקדמיה הצ'כית למדעים פרופ' אווה זאזימלובה ונשיאת האקדמיה הלאומית
הישראלית למדעים פרופ' נילי כהן (צילום: האקדמיה למדעים)
 

מימין: שגריר ישראל בצ'כיה דניאל מרון, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים
פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הצ'כית למדעים פרופ' אווה זאזימלובה, המשנה לסגן ראש
ממשלת צ'כיה ד"ר מרקס והממונה על קשרי החוץ באקדמיה הצ׳כית ד"ר אנה סיקרובה
(Hana Sychrová) (צילום: האקדמיה למדעים)