פרס לפרופ' משה טאובה על ספרו "הלוגיקה של המתייהדים", שיצא לאור בהוצאת האקדמיה
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

פרס לפרופ' משה טאובה על ספרו "הלוגיקה של המתייהדים", שיצא לאור בהוצאת האקדמיה

הפרס הוענק לו בטקס שהתקיים ב-13 ביוני 2017 בפני חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית.
18/07/2017
פרופ' משה טאובה, בעל הקתדרה על שם תמרה וסאבלי גרינברג ללימודים רוסיים וחבר החוג לבלשנות והחוג ללמודים גרמניים, רוסיים ומזרח-אירופיים באוניברסיטה העברית בירושלים, זכה בפרס הראשון מבין פרסי היצירתיות והמקוריות במדעי הרוח ע״ש פולונסקי על ספרו "הלוגיקה של המתייהדים" (The Logika of the Judaizers), שיצא לאור באנגלית בשנת 2016 בהוצאת האקדמיה. הפרס הוענק לו בטקס שהתקיים ב-13 ביוני 2017 בפני חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית.
 
בסוף המאה החמש עשרה תרגם מתרגם יהודי, בשיתוף פעולה עם סופר סלאווי, לרוּתֵנית - הלשון הסלאווית-המזרחית של דוכסות ליטא - שלושה חיבורי פילוסופיה בעברית שתורגמו בימי הביניים מן הערבית: החיבור "מילות ההיגיון" המיוחס לרמב"ם ושניים משלושת פרקי החיבור "כוונות הפילוסופים" מאת ההוגה המוסלמי אבו חאמד אל-גזאלי. תרגומים אלה, השופכים אור על תפקידם המפתיע של יהודים כסוכני תרבות באווירה המשיחית שסחפה נוצרים וגם יהודים בהתקרב שנת ה'רנ"ב (1492), משכו את תשומת לבם של ראשי הכנסייה האורתודוקסית הרוסית מעצם הימצאותם ברשותו של חוג המשכילים ה"כופרים" המתקרא "תנועת המתייהדים". במהדורה הביקורתית והמוערת שהוכנה באקדמיה מוצגים לראשונה זה לצד זה הטקסטים בעברית ובסלאווית שהועתקו מכתבי היד, ובצדם תרגום מלא לאנגלית ומבוא מקיף.
 
משה טאובה זכה על אותו ספר גם בפרס התרגום של The Early Slavic StudiesAssociationי(ESSA) לתרגום מדעי מצטיין של מקורות ראשוניים שקשורים לעולם הסלאווי הקדם-מודרני.
 
 
פרופ' משה טאובה מקבל את הפרס בטקס שהתקיים ב-13 ביוני 2017 בפני חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית 
(צילום: האקדמיה למדעים)