נשיאת האקדמיה נפגשה עם משלחת אקדמית בכירה מבריטניה; המשלחת הבטיחה להיאבק בכל חרם על ישראל והביעה התנגדות חריפה ל-BDS
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

נשיאת האקדמיה נפגשה עם משלחת אקדמית בכירה מבריטניה; המשלחת הבטיחה להיאבק בכל חרם על ישראל והביעה התנגדות חריפה ל-BDS

04/06/2018
ביום שלישי, 29 במאי פקד את האקדמיה פרופ' סר סטיב סמית, סגן הנגיד של אוניברסיטת אקסטר ויו"ר Universities UK, הגוף המייצג את האינטרסים של כלל המוסדות להשכלה גבוהה בממלכה המאוחדת. סר סטיב הגיע בלוויית הממונה על הקשרים הבין-לאומיים של הארגון ונציגי המועצה הבריטית שליד השגרירות. הוא נפגש עם נשיאת האקדמיה פרופ' נילי כהן, מנכ"לית האקדמיה גליה פינצי וראש האגף לקשרי חוץ בוב לפידות.
 
סר סטיב הדגיש את חשיבות הקשרים המדעיים בין בריטניה לישראל. הנציגים ביקשו ללמוד מהניסיון הישראלי והביעו את שאיפתם ליזום שיתופי פעולה עם ישראל. בבריטניה, שצפויה לעזוב את האיחוד האירופי בשנים הקרובות, מעוניינים ללמוד מישראל כיצד להצליח בשיתופי פעולה מדעיים עם ה-European Research Council גם מחוץ לאיחוד.
 
המשלחת הבריטית הביעה הערכה עצומה להישגי האקדמיה הישראלית, המתבטאים במדדים שונים כמו אינדקס הציטטות וזכייה במענקי מחקר תחרותיים מקרנות בין-לאומיות כגון מועצת המחקר האירופית (European Research Council).
 
המשלחת הבריטית גם העלתה לדיון את נושא החרם על ישראל במסגרת פעילות ה-BDS והדגישה את התנגדותה הגורפת לתופעה בכלל ולכל הטלת חרם בפרט. סר סטיב סמית הדגיש את החשיבות שבריטניה מייחסת להידוק הקשר המדעי עם המדענים ומוסדות המדע הישראליים לקידום המדע בבריטניה ולהתפתחותו.
 

נציגי האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ביחד עם המשלחת הבריטית הבכירה (צילום: האקדמיה למדעים)