האספה הכללית של האקדמיה בחרה בפרופסור נילי כהן לנשיאה הבאה של האקדמיה ובפרופסור דוד הראל לסגן הנשיאה
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

האספה הכללית של האקדמיה בחרה בפרופסור נילי כהן לנשיאה הבאה של האקדמיה ובפרופסור דוד הראל לסגן הנשיאה

כמו כן, נבחרו 9 חברים וחברות חדשים לאקדמיה, שיצטרפו בטקס חגיגי שיתקיים בחנוכה.
10/06/2015
כמו כן, נבחרו 9 חברים וחברות חדשים לאקדמיה, שיצטרפו בטקס חגיגי שיתקיים בחנוכה.
 
האספה הכללית של חברי האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בחרה בכינוסה השנתי (ביום כ"ב בסיוון תשע"ה / 9 ביוני 2015) בפרופ' נילי כהן, משפטנית מאוניברסיטת תל-אביב, להיות הנשיאה העשירית של האקדמיה.
 
פרופ' כהן תכנס לתפקידה בראש השנה תשע"ו ותחליף את הנשיאה היוצאת פרופ' רות ארנון, המסיימת כהונה בת חמש שנים. לסגן הנשיא נבחר פרופ' דוד הראל מהפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב במכון ויצמן למדע, והוא מחליף את סגן הנשיאה היוצא פרופ' ב"ז קדר.
פרופסור נילי כהן היא פרופסור למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, כיהנה כרקטור של האוניברסיטה (בשנים 1997-2001), והיא חברת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים (משנת תשע"ד/2004). תחומי המחקר וההוראה שלה הם משפט פרטי, יחסי הגומלין בין משפט פרטי לציבורי, משפט השוואתי ומשפט וספרות.
 
פרופ' כהן מחברת ספרים ופרסומים רבים בעלי השפעה בתחום בארץ ובעולם. בספריה: "התערבות ביחסים חוזיים", "גרם הפרת חוזה", והיא המחברת המשותפת של ארבעת הכרכים של "חוזים". לאחרונה פרסמה מאמר העוסק בצוואותיהם של קפקא וברוד. היא הייתה העורכת המייסדת המשותפת של ביטאון הפקולטה למשפטים "עיוני משפט" בהיותה סטודנטית לתואר הראשון באוניברסיטת תל-אביב.
בשנים האחרונות פרופ' כהן מרכזת את הסדרה "מועדון משפט וספר" במסגרת המכון להשתלמות עורכי דין של אוניברסיטת תל-אביב. ספריה ומאמריה מצוטטים רבות בבתי המשפט בישראל.
 
פרופ' כהן היא כלת פרס דוכן, פרסי זוסמן (בשנים 1984 ו-1992), פרס צלטנר, פרס הרקטור להצטיינות בהוראה ופרס מינקוף להצטיינות במשפט. היא מופקדת על הקתדרה לדיני חוזים השוואתיים על שם בנו גיטר ומנהלת הקרן לזכויות אדם במשפט הפרטי על שם בברלי וריימונד סאקלר. היא חברת ה-American Law Institute וכיהנה כחברה בוועדה לקודיפיקציה של המשפט הישראלי.
 
פרופסור דוד הראל, חבר סגל במכון ויצמן למדע מאז 1980, שימש ראש מחלקה (בשנים 1989-1995) ודקן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב (בשנים 1998-2004). פרופ' הראל ייסד עם שותפים את חברת I -Logix, שהיא כיום חלק מ-IBM. הוא קיבל את הדוקטורט שלו מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ועבד פרקי זמן במחלקת המחקר של IBM בניו יורק, ועשה שנות שבתון באוניברסיטאות קרנגי-מלון, קורנל ואדינבורו.
 
עיקר תחומי התמחותו בעבר במדעי המחשב התאורטיים (לוגיקה, חישוביות, אוטומטים ותורת מסדי נתונים), ובעשורים האחרונים מתמקד פרופ' הראל בעיקר בהנדסת תכנה ומערכות ובמידול של מערכות ביולוגיות.
 
פרופ' דוד הראל הוא ממציאה של שפת דיאגרמות המיצוב (Statecharts) וממציא שותף של דיאגרמות תסריטים חיים (LSCs) וכן של הכלים Statemate , Rhapsody, Play-Engine, ו-PlayGo. בספריו (שנכתבו באנגלית ותורגמו בין השאר לעברית): "אלגוריתמיקה: יסודות מדעי המחשב" ו"המחשב אינו כל יכול".
 
בפרסיו וכיבודיו: פרס ה-ACM למחנך המופתי (1992), פרס ישראל (2004), פרס ה- ACM למערכות תכנה (2007), פרס א.מ.ת. (2010) וכן חמישה תארים לשם כבוד. הוא עמית ב-ACM, ב-IEEE וב-AAAS, חבר באקדמיה אירופאה ובאקדמיה הישראלית הלאומית למדעים (משנת תש"ע/2010) וחבר חוץ באקדמיה הלאומית האמריקאית להנדסה ובאקדמיה האמריקאית לאמנויות ומדעים.
 
כמו כן בחרה אמש האסיפה הכללית של האקדמיה 9 חברים וחברות חדשים לאקדמיה,
שיצטרפו לשורותיה בטקס חגיגי בחנוכה, ואלה הם:
פרופ' יורם בילו - פסיכולוגיה ואנתרופולוגיה, מהאוניברסיטה העברית בירושלים
פרופ' יואב בנימיני - מתמטיקה וסטטיסטיקה, מאוניברסיטת תל-אביב
פרופ' רות גביזון - משפטים, מהאוניברסיטה העברית בירושלים
פרופ' שפי גולדווסר - מדעי המחשב, ממכון ויצמן למדע
פרופ' אבנר הולצמן - ספרות עברית, מאוניברסיטת תל-אביב
פרופ' ישראל פינקלשטיין - ארכיאולוגיה, מאוניברסיטת תל-אביב
פרופ' יוסף קוסט - הנדסה כימית, מאוניברסיטת בן-גוריון
פרופ' עדי קמחי - גנטיקה מולקולרית, ממכון ויצמן למדע
פרופ' אלי קשת - ביולוגיה, מהאוניברסיטה העברית בירושלים