חדשות בקצרה | ביקור רשמי במרכז הישראלי לחקר הים התיכון
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

חדשות בקצרה | ביקור רשמי במרכז הישראלי לחקר הים התיכון

ביום ראשון, י"ט במרחשוון תשע"ז, 20 בנובמבר 2016, התקיים ביקור רשמי של ראשי האקדמיה במתקן לטכנולוגיות לחקר ים עמוק - המרכז הישראלי לחקר הים התיכון בחיפה.
24/11/2016
 
ביום ראשון, י"ט במרחשוון תשע"ז, 20 בנובמבר 2016, התקיים ביקור רשמי של ראשי האקדמיה במתקן לטכנולוגיות לחקר ים עמוק - המרכז הישראלי לחקר הים התיכון בחיפה. בביקור השתתפו נשיאת האקדמיה, פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה היוצאת, פרופ' רות ארנון, מנכ"ל האקדמיה, ד"ר מאיר צדוק, והמנכ"לית הנכנסת, גב' גליה פינצי. 
 
המרכז הישראלי לחקר הים התיכון נוסד בשנת 2013 בראשותו של חבר האקדמיה פרופ' צבי בן-אברהם, והוא מקיים פעילות מחקרית ענפה ומגוונת מתוך שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות מחקר, מכללה ומכוני מחקר ממשלתיים.
 
פיתוח חסר תקדים ותגליות חשובות של מאגרי גז ונפט בים התיכון מול חופי ישראל מציבים את מדינת ישראל לפני פיתוח כלכלי בצד אתגרים מדעיים וטכנולוגיים בקנה מידה עולמי הטומנים בחובם פוטנציאל עצום.
 
בשנת 2011 מינתה הפרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה לשעבר, ועדה להכנת תכנית חירום אקדמית לפיתוח תחומי מחקר רלוונטיים לתגליות אלו וחיוניים לישראל.
 
פֵּרות פעילות הוועדה ותמיכתה הנלהבת של פרופ' ארנון הניבו את ייסודו של המרכז בחיפה, המאגם משאבים לאומיים על מנת להתמודד עם האתגרים הרבים והפוטנציאל המדעי, הטכנולוגי, הכלכלי, הביטחוני והסביבתי שהים התיכון מציב.
 
מטרותיו של המרכז הן הקמה ושיפור של תשתיות מחקר מתקדמות וחדשניות הנדרשות למחקר ימי, קידום המומחיות המדעית ומאגרי המידע הלאומיים בתחום מדעי הים, הבטחת פיתוח בר-קיימא של משאבי הטבע הלאומיים של מדינת ישראל באגן המזרחי של הים התיכון ומינוף האתגרים המקומיים להובלה עולמית במדעים ובטכנולוגיות בתחומי הים.
 
פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה, התרשמה עמוקות מהפעילות המחקרית הענפה ומהעבודה המצוינת של צוות המרכז. האקדמיה תמשיך לתמוך בייעוד משאבים לאומיים ובהשקעתם בפעילות המרכז.
 
מימין: פרופ' דניאל ויס, ד"ר יצחק מקובסקי, ד"ר גדעון טיבור, פרופ' גד ברזילי, ד"ר מאיר צדוק, פרופ' נילי כהן,
פרופ' רות ארנון, פרופ' צבי בן-אברהם, פרופ' מורל גרופר ופרופ' עדו יצחקי (צילום: האקדמיה למדעים)