הכינוס הראשון בסדרת הסימפוזיונים לזכרו של רלף קון בנושא "מדע, טכנולוגיה ואתיקה: פרטיות בעידן הטכנולוגי"
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

הכינוס הראשון בסדרת הסימפוזיונים לזכרו של רלף קון בנושא "מדע, טכנולוגיה ואתיקה: פרטיות בעידן הטכנולוגי"

הכינוס התקיים ב-26-25 באוקטובר 2017 בבית האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בירושלים, בשיתוף עם החברה המלכותית הבריטית
08/11/2017
הכינוס הראשון בסדרת הסימפוזיונים לזכרו של רלף קון בנושא מדע, טכנולוגיה ואתיקה התקיים בשבוע שעבר בבית האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בירושלים, בשיתוף עם החברה המלכותית הבריטית. הכינוס עסק בתחום הפרטיות בעידן הטכנולוגי, ובחן בין השאר את ההשפעות של טכנולוגיות דיגיטליות חדשות על תפיסת הפרטיות וכן את הגישות השונות לשמירה על פרטיות תוך כדי ניצול היתרונות הטמונים בטכנולוגיות אלה.
 
הכינוס נפתח בדברי ברכה מאת נשיאת האקדמיה פרופ' נילי כהן ומאת מנכ"לית החברה המלכותית הבריטית ד"ר ג'ולי מקסטון. לאחר מכן הציגו מומחים ישראלים ובריטים ממוסדות אקדמיים ומהתעשייה היבטים שונים של הנושא, כגון "פרטיות ואנונימיות", "פלטפורמות טכנולוגיות חדשות ופרטיות", "טכנולוגיה, פרטיות ואתיקה" ו"רגולציה של הפרטיות".
 
סדרת הסימפוזיונים מדע, טכנולוגיה ואתיקה נוסדה לזכרו של רלף קון, שהלך לעולמו בשנה שעברה, אשר סייע רבות לייסד ולקדם את היחסים בין האקדמיה לבין החברה המלכותית הבריטית. אחת ממטרות הסדרה היא לחזק עוד את הקשר ואת שיתוף הפעולה ביניהן. בהסכם שיתוף הפעולה שנחתם באפריל 2015 הסכימו שתי האקדמיות על קיום סדנאות מדעיות ממוקדות, ביקורים קצרים של מדענים בכירים והענקת מלגות יוקרה לבתר-דוקטורנטים המתקבלים לתפקיד מחקר במדינה האחרת.