נשיאת האקדמיה וסגן הנשיאה נבחרו לכהונה נוספת; ארבעה חברים חדשים נבחרו לאקדמיה למדעים
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

נשיאת האקדמיה וסגן הנשיאה נבחרו לכהונה נוספת; ארבעה חברים חדשים נבחרו לאקדמיה למדעים

האספה הכללית של האקדמיה למדעים בחרה לתפקיד נשיאת האקדמיה בפרופ' נילי כהן ולתפקיד סגן הנשיאה בפרופ' דוד הראל; זו כהונתם השניים; בנוסף, נבחרו ארבעה חברים חדשים לאקדמיה: פרופ' נעמה ברקאי, פרופ' סימון הופקינס, פרופ' עדיאל שטרן ופרופ' מיכה שריר.
15/06/2018
בישיבת האספה הכללית של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים שהתקיימה השבוע (יום ג', כ"ט בסיוון תשע"ח / 12 ביוני 2018) בחרו חברי האקדמיה לנשיאת האקדמיה בפרופ' נילי כהן, פרופסור אמריטה מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, ולסגן הנשיאה בפרופ' דוד הראל מהפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב במכון ויצמן למדע. זו כהונתם השנייה.
 
כמו כן בחרה האספה הכללית של האקדמיה ארבעה חברים חדשים לאקדמיה, והם יצטרפו לשורותיה בטקס חגיגי בחנוכה 2018. ואלה החברים החדשים:
 
פרופ' נעמה ברקאי, המחלקה לגנטיקה מולקולרית, מכון ויצמן למדע.
פרופ' סימון הופקינס, החוג לשפה וספרות ערבית, האוניברסיטה העברית בירושלים.
פרופ' עדיאל שטרן, המחלקה לפיזיקה של חומר מעובה, מכון ויצמן למדע.
פרופ' מיכה שריר, ביה"ס למדעי המחשב, אוניברסיטת תל אביב.
 
פרופ' נילי כהן היא הנשיאה העשירית של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והאישה השנייה שמכהנת בתפקיד זה. במהלך כהונתה הראשונה הביאה פרופ' כהן לפתיחת שערי האקדמיה ולחשיפת המדע לציבור הרחב בסדרת ההרצאות השנתית "בשערי האקדמיה" ובכינוס שנתי רב תחומי בין-לאומי שייסדה. בנוסף, הידקה פרופ' כהן את הקשרים הבין-לאומיים של האקדמיה עם אקדמיות לאומיות למדעים מהמובילות בעולם – האקדמיה הצרפתית, החברה המלכותית הבריטית, האקדמיה הגרמנית, האקדמיה ההודית ועוד.
 
פרופ' נילי כהן היא פרופסור אמריטה מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב וכלת פרס ישראל בחקר המשפט. פרופ' כהן כיהנה כרקטור אוניברסיטת תל אביב בשנים 1997–2001 והיא חברת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים משנת תשס"ד/2004. תחומי המחקר וההוראה שלה הם משפט פרטי, חוזים, נזיקין, משפט השוואתי ומשפט וספרות. פרופ' כהן פרסמה ספרים ומאמרים רבים שהם בעלי השפעה בתחומם בארץ ובעולם ומצוטטים רבות גם בבתי המשפט בישראל. היא כלת פרס דוכן, פרס זוסמן (פעמיים), פרס צלטנר, פרס הרקטור להצטיינות בהוראה (שלוש פעמים) ופרס מינקוף להצטיינות במשפט. פרופ' כהן הייתה מופקדת על הקתדרה לדיני חוזים השוואתיים על שם בנו גיטר ומנהלת את הקרן לזכויות אדם במשפט הפרטי על שם בברלי וריימונד סאקלר. היא חברת ה-American Law Institute והייתה חברה בוועדה לקודיפיקציה של המשפט הישראלי. פרופ' נילי כהן מרכזת את סדרת המפגשים "מועדון משפט וספר" באוניברסיטת תל אביב, הפתוחה לציבור הרחב.
 
פרופ' דוד הראל הוא פרופסור בפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב במכון ויצמן למדע, חתן פרס ישראל במדעי המחשב וחבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים משנת תש"ע/2010. פרופ' הראל היה ראש המחלקה למדעי המחשב במכון ויצמן בשנים 1989–1995 ודקן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב בשנים 1998–2004. פרופ' הראל ייסד עם שותפים את חברת I-Logix, שנמכרה ב-2006 ל-IBM. עיקר תחומי התמחותו בעבר במדעי המחשב התאורטיים (לוגיקה, חישוביות, אוטומטים ותורת מסדי נתונים) ובעשורים האחרונים הוא עוסק בעיקר בהנדסת תוכנה ומערכות ובמידול של מערכות ביולוגיות. הוא ממציאה של שפת דיאגרמות המיצוב (Statecharts) וממציא שותף של דיאגרמות התסריטים החיים (LSCs) וכן של הכלים Statemate ,Rhapsody, Play-Engine ו-PlayGo.
 
נוסף על פרס ישראל זכה פרופ' דוד הראל בפרסים רבים נוספים, בהם פרס ה-ACM למחנך המופתי, פרס ה-ACM למערכות תוכנה ופרס א.מ.ת., והוא עמית ב-ACM, ב-IEEE , ב-EATCS וב-AAAS, חבר באקדמיה אירופאה וחבר חוץ באקדמיה הלאומית האמריקאית להנדסה ובאקדמיה האמריקאית לאומנויות ולמדעים.