ברכות לפרופ' אליעזר רבינוביץ על זכייתו בפרס "דיפלומטיה באמצעות המדע" של ארגון ה-AAAS
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

ברכות לפרופ' אליעזר רבינוביץ על זכייתו בפרס "דיפלומטיה באמצעות המדע" של ארגון ה-AAAS

05/02/2019
פרופ' אליעזר רבינוביץ, יו"ר הוועדה לאנרגיות גבוהות של האקדמיה, זכה בפרס "דיפלומטיה באמצעות המדע" של ארגון ה-AAAS, האיגוד האמריקאי לקידום המדע. הפרס הוענק לפרופ' רבינוביץ' ולארבעה חוקרים נוספים על התפקיד החשוב שמילאו בהקמת מתקן הסינכרוטרון SESAME (ססמי) בירדן.
 
SESAME, ראשי תיבות של Synchrotron-light for Experimental Science and Application in the Middle East , הוא מתקן סינכרוטרון (מאיץ חלקיקים מעגלי) מחקרי שהוקם בירדן בהשתתפות מדינות האזור, ובכללן ישראל.
 
מטרת יוזמי המתקן היא לקדם את הפעילות המדעית שנעזרת בקרינת סינכרוטרון ולהגביר את שיתוף הפעולה בין מדעני האזור. בזכות שיתוף הפעולה הזה המתקן תורם רבות לגישור ולהבנה בין ישראל לשכנותיה.
 
"ססמי הוא דוגמה יוצאת דופן לשיתוף פעולה בין מדענים בחיפוש אחר ידע, אפילו כשהם מגיעים ממדינות שיש ביניהן מתח פוליטי רב שנים", אמר מנכ"ל ה-AAAS, ראש הולט. "העשייה המדעית עצמה יכולה לקדם שלום ולאפשר שיתופי פעולה בין-לאומיים".
 
ארבעת המדענים שיקבלו את הפרס עם פרופ' רבינוביץ הם כריסטופר לוולין סמית (Christopher Llewellyn Smith) מבריטניה, זהרה סיירס (Zehra Sayers) מטורקייה, הרוויג שופר (Herwig Schopper) מגרמניה וח'אלד טוקאן מירדן. הפרסים יוענקו במהלך המפגש ה-185 של ה-AAAS בוושינגטון ב-15 בפברואר 2019.