האקדמיה הלאומית הישראלית התארחה במכללה האקדמית ספיר: מפגש בנושא תגליות
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

האקדמיה הלאומית הישראלית התארחה במכללה האקדמית ספיר: מפגש בנושא תגליות

06/01/2020
ב-6 בינואר 2020 קיימה לראשונה האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים מפגש פתוח לציבור במכללה האקדמית ספיר. המפגשים בספיר הם תחילתו של מיזם ארוך-טווח חדש, שבו האקדמיה הלאומית מבקשת להרחיב ולהעצים את קשריה עם הסגל והסטודנטים של מוסדות ההשכלה הגבוהה בפריפריה הגאוגרפית ועם הקהל הרחב באזורים אלה המתעניין בעולמות הידע של מדעי הטבע ומדעי הרוח שחברי האקדמיה פועלים בהם. המכללה האקדמית ספיר היא המכללה הראשונה שהאקדמיה הלאומית למדעים מגיעה אליה במסגרת יוזמה זו.
המפגש עסק בנושא תגליות והוא הראשון מבין שניים.
 
במפגש הראשון הרצה חתן פרס נובל לכימיה פרופ' אהרן צ'חנובר, חבר האקדמיה מהטכניון – מכון טכנולוגי לישראל, על "אתיקה ומדע וטכנולוגיה – על השניים ללכת יחדיו", ופרופ' ישראל פינקלשטיין, חבר האקדמיה מאוניברסיטת תל אביב, על "קריסת העולם של תקופת הברונזה, המאה ה-12 לפסה"נ: משבר אקלימי וצמיחת ישראל הקדום". יו"ר המפגש היתה פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ונשיא המכללה האקדמית ספיר, פרופ' שי פלדמן, נשא דברים בתחילת המפגש.
 
המפגש השני יתקיים בחודש מרס ויעסוק בנושא "זיכרון". ירצו בו פרופ׳ מיכל בירן, חברת האקדמיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שתדבר על "הזיכרון ההיסטורי של המונגולים", ופרופ' ידין דודאי, יו"ר החטיבה למדעי הטבע של האקדמיה, ממכון ויצמן למדע, שידבר על "זיכרון ושכחה אצל בני אדם". יו"ר המפגש יהיה חבר האקדמיה פרופ׳ אבנר הולצמן מאוניברסיטת תל אביב.
 
מימין: חבר האקדמיה פרופ' ישראל פינקלשטיין, נשיאת האקדמיה פרופ' נילי כהן,
חבר האקדמיה וזוכה פרס נובל פרופ' אהרן צ'חנובר.
צילום: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים
 
נשיא המכללה האקדמית ספיר פרופ' שי פלדמן. צילום: אדוה אודיה עוגן
 
נשיאת האקדמיה פרופ' נילי כהן. צילום: אדוה אודיה עוגן
 
חבר האקדמיה פרופ' ישראל פינקלשטיין. צילום: אדוה אודיה עוגן
 
חבר האקדמיה וזוכה פרס נובל פרופ' אהרן צ'חנובר. צילום: אדוה אודיה עוגן
 
צילום:אדוה אודיה עוגן
 
צילום: אדוה אודיה עוגן