האקדמיה הצעירה, מייסודה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, בסדרת הרצאות מקוונות על נושאי מדע ומחקר שונים הקשורים לנגיף הקורונה
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

האקדמיה הצעירה, מייסודה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, בסדרת הרצאות מקוונות על נושאי מדע ומחקר שונים הקשורים לנגיף הקורונה

03/05/2020
האקדמיה הצעירה, מייסודה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פתחה בסדרת הרצאות מקוונות על נושאי מדע ומחקר שונים הקשורים לנגיף הקורונה, בתחומים: רפואה, מדיניות ציבורית, אקולוגיה, היסטוריה, עבודה סוציאלית, מתמטיקה, מדעי המוח ועוד. בתום ההרצאות הגולשים שואלים את החוקרים והמדענים שאלות בנושאי ההרצאות ומשוחחים עימם.
 
 
מה גרם לנגיף הקורונה להתפשט מהר כל כך בעולם? מה הם הנוגדנים הפועלים בגוף לנטרול המחלה? במה שונה הקורונה ממגפות אחרות בהיסטוריה המערבית ובמה היא דומה להן? איך מתנהגות הרשתות החברתיות מאז תחילת המגפה? מה יהיו השלכותיה ארוכות הטווח של מגפת הקורונה על האוכלוסייה המבוגרת בחלוף המגפה?
 
 
 
בשאלות אלו ואחרות עוסקת סדרת ההרצאות החדשה של חוקרים ומדענים מובילים שהחלה ביום ראשון, 12/4. ההרצאות משודרות כל ערב בשעה 20:30, בשידור חי, בעמודי הפייסבוק של השותפים למיזם - עמותת "מדע גדול בקטנה" ובגלי צה"ל וכן בפייסבוק של האקדמיה הצעירה הישראלית.
 
סדרת ההרצאות מתקיימת בשיתוף עם גלי צה"ל, שמייחדת מדי יום פינה ייעודית (בשעה 11:50), בהנחיית ד״ר ליעד מודריק, חברת האקדמיה הצעירה, לשיחה מקדימה עם החוקר שמרצה באותו היום. 
 
בחוקרים ובנושאי ההרצאות שיתקיימו בימים הקרובים יהיו אלה: בוגרת האקדמיה הצעירה פרופ׳ ליאת איילון תדבר על התוצרים הלא צפויים של מגפת הקורונה בכל הקשור לתופעות הגילנות, הבדידות והפגיעה בחוסן הכלכלי; ד"ר ברוך ברזל יציג מודלים מתמטיים להתפשטות מחלות; ד״ר אורן קובילר יסביר כיצד דווקא נגיף הקורונה הפך למגפה; ד״ר אמיר טייכר ידבר על ההיסטוריה של המחלות במאות הקודמות ועל השוני והדמיון שבין מגפות בעבר לקורונה היום; ד"ר רם פישמן ידבר על משבר הקורונה ומשבר האקלים בהסתכלות כלכלית וחברתית; ד״ר עינת לוי תציג מחקר חדש העוסק בהתמודדות עם ההשלכות של חשיפה מתמשכת לטראומת מגפת הקורונה, ועוד הרצאות מגוונות ואיכותיות.
 
עוד פרטים על נושאי ההרצאות, מועדן ושמות הדוברים: בפייסבוק של גלי צה"ל, של עמותת "מדע גדול בקטנה" ושל האקדמיה הצעירה הישראלית.