האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והאקדמיה הלאומית הגרמנית למדעים לאופולדינה חתמו על הסכם מחודש לשיתוף פעולה מדעי ביניהן בביקורו של נשיא האקדמיה הגרמנית פרופ' גרלד האוג בישראל
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והאקדמיה הלאומית הגרמנית למדעים לאופולדינה חתמו על הסכם מחודש לשיתוף פעולה מדעי ביניהן בביקורו של נשיא האקדמיה הגרמנית פרופ' גרלד האוג בישראל

04/07/2022
ב-28 ביוני 2022 חתמו נשיאי האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והאקדמיה הלאומית הגרמנית למדעים לאופולדינה על הסכם מחודש לשיתוף פעולה מדעי ביניהן. טקס החתימה נערך בפתיחת הסימפוזיון המשותף השביעי בנושא מדעי העצב בירושלים, שמארגנות שתי האקדמיות במשותף מאז 2009. מר יורג ולנדי (Jörg Walendy), סגן שגרירת גרמניה בישראל, נכח בטקס החתימה.
 
"הקשרים הייחודיים בין האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים לבין הלאופולדינה הם יוצאי דופן באופיים ונושאים משמעות מיוחדת הן במישור הבין-אישי והן במישור המדעי-מקצועי", אמר נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פרופ' דוד הראל בברכתו בפתיחת הכינוס. הוא הוסיף כי "אנו שמחים שהשילוב הבין-תחומי שקיים באקדמיה שלנו בא לידי ביטוי בסדרת כינוסים משותפת זו".
 
נשיא האקדמיה הלאומית הגרמנית למדעים לאופולדינה פרופ' האוג הדגיש בברכתו כי "הלאופולדינה מאמינה בשותפות הנפלאה עם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, ונוסיף לפעול ללא לאות להעמקת הקשר האסטרטגי, המבוסס על ערכים משותפים, עקרונות וחזונות, על מצוינות, על חופש המחקר והחדשנות ועל אמון".
 
בביקורו של פרופ' האוג בישראל הוא סייר עם פרופ' הראל ב"יד ושם". בטקס מרגש הדליקו הנשיאים נר זיכרון, ופרופ' האוג הניח זר באוהל יזכור. שני הנשיאים חתמו בספר המבקרים של המוזאון.
 
 
מימין לשמאל: מר יורג ולנדי, סגן שגרירת גרמניה בישראל, פרופ' דוד הראל, נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' גרלד האוג, נשיא האקדמיה הלאומית הגרמנית למדעים לאופולדינה בטקס החתימה 
 
מימין לשמאל: פרופ' הראל ופרופ' האוג בטקס ביד ושם 
 
מימין לשמאל: פרופ' האוג ופרופ' הראל ביד ושם 
 
פרופ' האוג ביקש ללמוד על הפעילות הנעשית באקדמיה בנושא משבר האקלים ונפגש עם חברי ועדת ההיגוי של האקדמיה להתמודדות עם משבר האקלים ועם חברים באקדמיה הצעירה הישראלית העוסקים בתחום.
 
עוד נפגש פרופ' האוג עם נשיא מכון ויצמן למדע פרופ' אלון חן, עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיוון ועם חוקרים מתחומי האקלים וחקר הים. הוא שוחח עמם על מגוון נושאים ובהם מחקר בסיסי ויישומי, מדיניות מדע, ייעוץ מדעי, אקלים, אנרגיה ועוד.
 
פרופ' האוג ביקר גם בבית הספר על שם ליאון צ'רני למדעי הים באוניברסיטת חיפה, שם קיבל סקירה בנושאי מדעי כדור הארץ ומחקר מדעי הים בישראל, תחומים הקרובים לנושא התמחותו המקצועי.