היום הלאומי למדע בכנסת: הוכרזו הזוכים בתחרות מדענים ומפתחים צעירים
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

היום הלאומי למדע בכנסת: הוכרזו הזוכים בתחרות מדענים ומפתחים צעירים

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים שותפה למוזיאון המדע בירושלים, משרד החינוך, האיחוד האירופי וחברת אינטל בארגון התחרות.
17/03/2016
בטקס שהתקיים בכנסת היום (ג') לציון היום הלאומי למדע, במעמד יו"ר ועדת המדע ושר המדע והטכנולוגיה, הוכרזו הזוכים בתחרות מדענים ומפתחים צעירים בישראל. תחרות זו מתקיימת זו השנה ה-19 בניהולו של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, ובשיתוף ובתמיכה של מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים וחברת אינטל.
 
טקס הענקת הפרסים לזוכים בתחרות שהתקיים היום בצהריים הוא שיאו של אירוע שנתי שמתקיים בכנסת ישראל כחלק מאירועי היום הלאומי למדע, בחסות ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. לזוכים בתחרות הוענקו מלגות לימודים והם ייצגו את ישראל ב-Intel ISEFי (International Science and Engineering Fair) בארה"ב, בתחרות מדענים ומפתחים צעירים של האיחוד האירופי וישתתפו בסיורים ובפורומים מדעיים בגרמניה, בבריטניה ובשווייץ.
 
תמונה קבוצתית של חבר השופטים והזוכים בתחרות המדענים והמפתחים הצעירים  (צילום: יח"צ)
 
פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, ציינה כי חשיבות רבה נודעת לשילובם של בני נוער במשפחת המדע הישראלית. לדבריה, צריך לעודד בני נוער לבחור במקצועות מדעיים במטרה לפתח את עתודת המדע בישראל וכדי שמדענים צעירים אלה יתרמו בעתיד לקידום המדע ולשגשוגו בישראל ובעולם.
 
פרופ' כהן ציינה כי במסגרת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פועלת בשנים האחרונות בהצלחה רבה האקדמיה הצעירה, העוסקת בקידום נושאים הקשורים למדיניות מדע ולחינוך למדע.
 
תחרות מדענים ומפתחים צעירים בישראל היא תחרות חינוכית שנתית המבוססת על פרויקטים ומיועדת לתלמידי תיכון מצטיינים. השנה עלו לשלב הגמר 67 תלמידים, מהם 27 בנות ו-40 בנים. התלמידים שניגשו לתחרות מייצגים נאמנה את האוכלוסייה במדינת ישראל על כל גווניה: יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, מהפריפריה ומהמרכז. בין הזוכים בתחרות במקומות הראשונים ישנם 5 בנים ו-6 בנות.
 
בראש צוות השופטים של התחרות עמד פרופסור חנוך גוטפרוינד מהאוניברסיטה העברית, ולצדו שפטו בתחרות מבכירי האקדמיה והתעשייה בארץ. את המדענים והמפתחים הצעירים ליוו מנחים ודוקטורנטים בהנחייתו של פרופסור גדי גלזר מהאוניברסיטה העברית, עובדי פיתוח מחברת אינטל ומהתעשייה וצוות מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים.