הכינוס השנתי השביעי של מרכז הקשר התקיים בדצמבר 2016
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

הכינוס השנתי השביעי של מרכז הקשר התקיים בדצמבר 2016

בכינוס השתתפו 33 מוסדות להשכלה גבוהה ו-18 חברות היי-טק וביו-טק; מספר הנרשמים לכינוס הוכפל לעומת השנה שעברה
22/01/2017
הכינוס השנתי השביעי של מרכז הקשר התקיים באקדמיה ב-22 בדצמבר 2016. כמו בשנים הקודמות גם השנה הושם דגש על קליטת חוקרים במו"פ במבחר מסגרות: באוניברסיטאות, במכללות אקדמיות, במכוני מחקר, במסגרות לאומיות וממשלתיות, בתעשייה ובסקטור הפרטי. ביריד התעסוקה שנכלל בכינוס השתתפו 33 מוסדות להשכלה גבוהה ו-18 חברות היי-טק וביו-טק, שנציגיהם ראיינו מועמדים למשרות פנויות בסגל האקדמי ובתעשייה.
 
השנה הוכפלה ההרשמה לכינוס לעומת השנה שעברה. ירידי התעסוקה הם הזדמנות נדירה לחוקרים מבקשי משרות להיפגש עם נציגי המוסדות והחברות באופן אישי ובמקום אחד במרוכז, להציג את עצמם ולקבל מענה לשאלותיהם האישיות. במהלך השנים הוכיחו ירידי התעסוקה את יעילותם בקשירת קשרים, בשבירת הקרח ובהנעת תהליכים, שפעמים רבות תורמות לקליטה מוצלחת במקומות העבודה.
 
פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה, פתחה את הכינוס. היא הציגה את הישגי מרכז הקשר וסיפרה על השקת לוח אינטרנטי פעיל המאפשר למחפשי המשרות ולמפרסמי המשרות לנהל את הפעילות ביעילות. מר זהר זיסאפל, מייסד רד תקשורת מחשבים, הרצה על ניהול מחקר מדעי בסביבה תעשייתית. חבר האקדמיה פרופ' מוטי שגב, שחזר לטכניון ממשרת פרופסור באוניברסיטת פרינסטון, תיאר את חוויותיו כמדען בישראל. פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר ות"ת, הנחתה פאנל שעסק בקליטה מחדש של חוקרים, בהשתתפות הרקטורים וסגני הנשיאים למו"פ של כל האוניברסיטאות. פרופ' שלמה גרוסמן, יו"ר ועד ראשי המכללות (ור"ם), דיבר על הוראה ומחקר במכללות האקדמיות בישראל. במושב על קליטה בתעשייה מסרה ד"ר נורית אייל, מנהלת התכנית הלאומית להשבת אקדמאים, את פרטי הסיוע המוענק לנקלטים בתעשייה ונתנה עצות לחזרה לארץ. כמו כן היא הנחתה פאנל של בעלי תואר שלישי שעובדים בתעשייה. ד"ר ענת גייפמן-ברודר העבירה סדנה על כלים אפקטיביים לחיפוש עבודה.
 
פאנל של רקטורים וסגני נשיאים: (משמאל לימין) פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר ות"ת, מנחה; פרופ' אשר כהן, רקטור,
האוניברסיטה העברית בירושלים; פרופ' חגית עטיה, משנה לנשיא לענינים אקדמיים, הטכניון; פרופ' יואב הניס, סגן
נשיא למו"פ, אוניברסיטת תל-אביב; פרופ' מיכל נאמן, סגנית נשיא, מכון ויצמן למדע; פרופ' צבי הכהן, רקטור,
אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' גוסטבו מש, רקטור, אוניברסיטת חיפה; פרופ' אביעד חפץ, משנה לנשיא
לעניינים אקדמיים, האוניברסיטה הפתוחה; פרופ' מיכאל זיניגרד, רקטור, אוניברסיטת אריאל. 
 
פרופ' נילי כהן ביריד התעסוקה, עם גב' בת-שבע שור, גב' גליה פינצי וד"ר מאיר צדוק
 
לצפייה בהרצאות ובדיונים באירוע:
http://academy.ac.il/Index/Entry.aspx?nodeId=941&entryId=20298