שישה ארגוני מדע גרמניים חשובים פרסמו הצהרה בה הם מביעים חשש לגבי פגיעה בחופש האקדמי בישראל
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

שישה ארגוני מדע גרמניים חשובים פרסמו הצהרה בה הם מביעים חשש לגבי פגיעה בחופש האקדמי בישראל

20/07/2023
בהצהרה משותפת הביעו היום, 20 ביולי, שישה ארגוני מדע גרמניים חשובים את דאגתם לעתידו של החופש האקדמי בישראל, במידה ויקודמו הרפורמות המשפטיות של הממשלה.

על ההצהרה חתמו אגודת מקס פלנק (Max Planck Society), קרן אלכסנדר פון הומבולדט (Alexander von Humboldt Foundation), פראונהופר-געסלשאפט (Fraunhofer-Gesellschaft), האקדמיה הלאומית הגרמנית למדעים - לאופולדינה (German National Academy of Sciences Leopoldina), אגודת הלמהולץ (Helmholtz Association) והמועצה הגרמנית למדעים ומדעי הרוח (the German Science and Humanities Council).

בהצהרה נאמר בין השאר: "אנו חולקים את הדאגות של עמיתינו וחברינו בישראל, שתוכניות הרפורמה המשפטית הנוכחיות מסכנות את החופש האקדמי ועלולות להגביל מאוד את הפוטנציאל המדעי והחדשני המשותף שלנו. אנו מאמינים בתוקף שחופש המחקר ועצמאות המוסדות האקדמיים הם הכרחיים לשגשוג המתמשך של החברה בישראל, בגרמניה ובכל העולם."

בהצהרה ציינו הארגונים כי שיתוף הפעולה המדעי עם ישראל, שהינה מדינה מובילה במחקר וחדשנות, הוא חיוני עבורם, וכי הם מרגישים חובה להגיב על המצב לאור עשורים של שיתוף פעולה פורה בין מוסדות מחקר בשתי המדינות.

לקריאת ההצרה המלאה: https://www.mpg.de/20643396/freedom-of-science-israel