14 בדצמבר | נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל: "גאוותי בת 45 השנים בדוקטורט שקיבלתי מהמכון הטכנולוגי – מתחלפת בימים אלה בבושה גדולה"
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

14 בדצמבר | נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל: "גאוותי בת 45 השנים בדוקטורט שקיבלתי מהמכון הטכנולוגי – מתחלפת בימים אלה בבושה גדולה"

נשיא האקדמיה הלאומית למדעים פרופ' דוד הראל קורא לנשיאות הרווארד ו-MIT להתפטר כפי שעשתה נשיאת אונ' פנסילבניה.
14/12/2023

"גאוותי בת 45 השנים בדוקטורט שקיבלתי מהמכון הטכנולוגי – מתחלפת בימים אלה בבושה גדולה"

הדברים נאמרו בטקס קבלת שמונה חברות וחברים חדשים לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים המתקיים מדי שנה בחג החנוכה

נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פרופ' דוד הראל קורא לנשיאת הרווארד ולנשיאת המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (
MIT) להתפטר, כפי שעשתה נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה (UPenn). "ההסתה האנטי-ישראלית חסרת הרסן, שמגלה את פרצופה המכוער בְּקמפוסים שונים בעולם ואשר מסכנת את שלומם, ואולי אף את חייהם, של סטודנטים ושל אנשי סגל יהודים וישראלים, באה לידי ביטוי בשימוע שנערך בקונגרס... יש לחפש דרכים לפעול בנחישות וללא לאות נגד תופעות כאלה בחו"ל: מרמת ההסתה וההתלהמות בשטחי הקמפוסים ועד לרמת גופי ההנהלה של האוניברסיטאות. הקהילה המדעית הבינלאומית חייבת לגנות בחריפות לא רק את הטבח הנוראי שביצעו החמאס ועושי דברו ב-7 באוקטובר, אלא גם את גל השנאה המטריד מאד שבא בעקבותיו," אמר פרופ' הראל בטקס קבלת חברים חדשים לאקדמיה הלאומית למדעים שנערך ביום שלישי, 12 בדצמבר בירושלים.

פרופ' הראל אף הוסיף כי מן הפן האישי, כמי שקיבל את הדוקטורט שלו מ-MIT, מצערת אותו במיוחד התנהלותה של נשיאת MIT פרופ' סאלי קורנבּלות' (Prof. Sally Kornbluth) אשר נהנתה למחרת השימוע מחיזוק חיובי, בדמות הצהרה תומכת וחמה של מועצת המנהלים של המוסד. "גאוותי בת 45 השנים בדוקטורט הזה מתחלפת לי בימים אלה בבושה גדולה", אמר נשיא האקדמיה למדעים.

בטקס נשאו דברים גם נשיא המכללה האקדמית ספיר פרופ' ניר קידר ונשיא המכללה האקדמית תל-חי פרופ' אליעזר שלו, שסקרו את האופן שבו מתמודדים מוסדותיהם עם המצב הביטחוני הקשה. סגל וסטודנטים של שתי המכללות, הניצבות בחזית המלחמה בדרום ובצפון, נפגעו בעימות ישירות, אך הן נחושות להמשיך ולספק מענה אקדמי, כלכלי וקהילתי ליישובי הסביבה. המשך מעורבותן בקהילה הוא מפתח לשיקום החברה והכלכלה בפריפריה בטווח הארוך.
טקס קבלת חברי וחברות האקדמיה הלאומית למדעים התקיים השנה במתכונת מצומצמת, בשל המלחמה. עם הצטרפותם מונה כעת האקדמיה 147 חברות וחברים.

ואלה החברות והחברים החדשים:

· פרופ' מיכל אירני, מדעי המחשב, מכון ויצמן למדע
· פרופ' ישראל גרשוני, היסטוריה של המזרח התיכון והאסלאם, אוניברסיטת תל אביב
· פרופ' עופר זיתוני, מתמטיקה, מכון ויצמן למדע ואוניברסיטת ניו יורק
· פרופ' אלי זלדוב, פיזיקה של מצב מוצק, מכון ויצמן למדע
· פרופ' לאונה טוקר, ספרות אנגלית, האוניברסיטה העברית בירושלים
· פרופ' שרה סטרומזה, שפה וספרות ערבית, האוניברסיטה העברית בירושלים
· פרופ' שמואל פיינר, היסטוריה של עם ישראל, אוניברסיטת בר-אילן
· פרופ' יצחק פריד, חקר המוח ונוירוכירורגיה, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס


לצפייה בהקלטת הנאום והטקס



מימין: נשיא המכללה האקדמית תל-חי פרופ' אליעזר שלו, נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל ונשיא המכללה האקדמית ספיר פרופ' ניר קידר.


מימין למעלה: פרופ' מיכל אירני, פרופ' ישראל גרשוני, פרופ' שמואל פיינר, פרופ' לאונה טוקר, פרופ' שרה סטרומזה, פרופ' יצחק פריד, פרופ' אלי זלדוב, פרופ' ידין דודאי, פרופ' סרג'יו הרט, סגנית הנשיא פרופ' מרגלית פינקלברג ונשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל.