2 בינואר | ביקור משלחת חוקרים מאוניברסיטת פנסילווניה
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

2 בינואר | ביקור משלחת חוקרים מאוניברסיטת פנסילווניה

03/01/2024
אתמול, יום שלישי 2 בינואר 2024, ביקרה בבית האקדמיה משלחת של כשלושים מרצים בכירים מאוניברסיטת פנסילווניה (University of Pennsylvania) אשר באו להביע סולידריות עם ישראל ועם האקדמיה הישראלית בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר.
 
המשלחת, בראשותם של פרופ' מייקל כהנא (Michael Kahana) ופרופ' פיטר דצ'רני (Peter Decherney), הגיעה לאקדמיה ביוזמתו של חבר האקדמיה פרופ' יצחק פריד. במהלך הביקור נפגשה המשלחת עם חברי מועצת האקדמיה – הנשיא פרופ' דוד הראל, סגנית הנשיא פרופ' מרגלית פינקלברג, יו"ר החטיבה למדעי הטבע פרופ' ידין דודאי ויו"ר החטיבה למדעי הרוח פרופ' סרג'יו הרט. בשיחה נידונו דרכים שונות לתמוך במחקר הישראלי בתקופה מאתגרת זו.
 
פרופ' כהנא הדגיש את אופיו הלא-פוליטי של הביקור ואמר: "אין לנו מטרה פוליטית, חוץ ממה שאני משער שנחשב פוליטי בימינו, פשוט להגיע כקבוצת חוקרים וסגל אקדמי לישראל. אך זה לא אמור להיחשב פוליטי".
 
פרופ' כהנא תיאר את חוסר האמפתיה "המכאיב והפוגע" שחוקרים ישראלים הרגישו כלפיהם מקולגות ברחבי העולם לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, והביע את תקוותו כי "מתוך המפגש הזה היום נוכל לחזור לארצות הברית ולהתחזק בכוונתנו לתמוך בעשייה האקדמית הישראלית גם בעתיד".
 
במהלך הפגישה סיפר פרופ' הראל על פעילותה של האקדמיה ועל יוזמות הקשורות במלחמה. הקבוצה תמשיך את סיורה בישראל בימים הקרובים ותבקר בכמה וכמה מוסדות אקדמיים ומוסדות בריאות.
 
נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל נושא דברים במהלך הפגישה עם משלחת החוקרים מאוניברסיטת פנסילווניה
 
מימין: נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל, ראש המשלחת מפנסילווניה פרופ' מייקל כהנא וחבר האקדמיה פרופ' יצחק פריד